Het Israëlisch-Palestijns conflict

Een schijnbaar eindeloos durend conflict, dat Israëlisch-Palestijns conflict.

Daarom besloot de gezamenlijke Israël commissie van Hervormde Gemeente ‘Grote Kerk, de Hervormde Gemeente ” De Fontein’ en de Christelijke Gereformeerde Kerk om Albert Groothedde en zijn vrouw Martha te vragen of die onze gemeenteleden erover wilden vertellen.

Het was 3 oktober toen zij daarmee instemde. Ze waren beide nog maar net terug in Nederland nadat ze 5 jaar in Israël hadden gewerkt.

Hoe actueel het thema is bleek een paar dagen later op zaterdag 7 oktober; toen Hamas Israël binnenviel. Er werden ca 1400 mensen vermoord en minstens 240 ontvoerd.

De avond met Albert en Maria Groothedde is in de Fontein op D.V. woensdag 20 maart 2024
Het Kleinkoor van de Regenboog geeft medewerking aan de avond met zang die het onderwerp raakt.

19:30 Inloop en koffie
19:45 Opening en samenzang
De avond sluit af om ca 22:00 uur

In 2018 waren Albert en Maria door het Centrum voor Israël Studies (CIS) uitgezonden naar Israël. Albert werkte daar als Israël-consulent en samen met hun vier kinderen woonden ze in Jeruzalem. Ze waren daar aangesloten bij een Joods-Messiaanse gemeente.

Artboard facebook google+ instagram linkedin maps pinterest twitter vimeo youtube world